У цій статті поговоримо про те, як правильно просуватися майстру перманентного макіяжу в інтернеті, розберемо кілька рекламних майданчиків та джерел реклами, проаналізуємо ефективність кожного з них.
*Аналіз джерел та інформація надана веб-студією Impulse Design з досвідом в інтернет-маркетингу 8+ років, 500+ розроблених сайтів, сотні рекламних кампаній під різні бізнеси. Досвід роботи в маркетингу перманентного макіяжу 4+ року, бюджет реклами за ці роки 10 000 $.
Реклама перманентного макіяжу різними джерелами
Реклама майстра перманентного макіяжу може бути платною та безплатною, але, найважливіше, ефективною. Тому рекомендується спробувати всі наявні варіанти. Кожен із них дає вихлоп.
Перше джерело реклами майстра - Google ADS
Ads – сервіс контекстної, в основному, пошукової реклами від компанії Google. Простими словами, коли ви заходите в Google і вводите пошуковий запит, наприклад, "татуаж брів" вам виводиться 18 результатів, де перші та після 4 оголошення - це видача платних оголошень Google ADS. Біля всіх платних оголошень є невеликий напис реклами.
Плюси цього методу реклами у тому, що настроювання займається лише 2-3 дні, а результат як запису клієнта можна отримати вже день запуску рекламної кампанії. На цьому плюси закінчуються.
На цей час джерело досить малоефективне. Ще у 2017 ми отримали клієнтів із цього джерела, умовно, за копійки. Ціна клієнта, що записався, становила 200-300 грн (10 - 12$). Але вже за півтора року ціна клієнта зросла до 400-600 грн (15 - 25$). Насамперед це пов'язано з тим, що Google Ads – майданчик, який виводить оголошення за принципом аукціону. Тобто чим вище у вас ставка за перехід на ваш сайт, тим вище ви опиняєтеся у видачі Google. Одночасно кількість майстрів та конкуренція у цьому джерелі значно зросла і вартість переходу на сайт піднялася втричі. Відповідно це вплинуло на ціну залучення клієнта.
Також важливою особливістю цього способу є необхідність створення свого веб-сайту. Не рекомендуємо заходити в рекламу Google зі своєю сторінкою Instagram, тому що вона має дуже мало конверсійних елементів, і не дуже зручна для запуску реклами. На ній немає можливості переглянути детальну статистику та відстежити конверсію. Крім створення сайту, який коштуватиме від 300 до 1200$, вам необхідно заплатити від 100 до 400$ за налаштування рекламного кабінету Google Ads.
Кому підходить рекламне джерело Google Ads?
Усім, хто хоче залучити клієнтів на татуаж та живе у невеликих містах, де конкуренція в Google Ads мінімальна. Шляхом низької конкуренції ціна клієнта повинна бути цілком приємною для вас. Ви можете звернутися до декількох агентств контекстної реклами або приватного спеціаліста із запитом на прорахунок щомісячного бюджету. Також уточніть, які ціна кліка окремо за запитами.
Найбільш робочі запити, за якими варто рекламуватися, складаються з назви процедури + прив'язка до міста та ціни. Наприклад:
- татуаж брів Москва
- пудрові брови СПБ
- пудровий татуаж брів Краснодар
- пудрове напилення брів Мінськ
- татуаж брів ціна і т.д.
Перед початком реклами перманента рекомендую узгодити список ключових слів із фахівцем, щоб уникнути зливу вашого рекламного бюджету.
Крім дрібних міст, просування через контекстну рекламу буде корисним для європейських регіонів. Люди там звикли довіряти Гуглу. Платежесподобної аудиторії у цьому джерелі набагато більше, ніж у СНД регіонах, де пріоритет людей змістився на соціальні мережі, зокрема, на Instagram.
На цей час ми відмовилися від контекстної реклами через її низьку ефективність.
Найпопулярніше платне джерело - Facebook/Instagram, таргетована реклама
На цей момент таргет на перманентний макіяж - найпопулярніший і найдешевше джерело залучення клієнтів для майстра перманентного макіяжу. Тут також, як і в контекстній рекламі Google/Yandex, працює метод аукціону. Тільки він працює не на кліки, а на покази. Чим вища конкуренція, тим менше показів у рекламі ви отримуєте за вказаний бюджет.
Ключовою особливістю реклами в Facebook/Instagram є те, що ми шукаємо клієнтів, а не клієнти шукають нас, як у контекстній рекламі. Внаслідок чого охоплення користувачів набагато вище.
Найпопулярнішим способом просування перманентного макіяжу та налаштування реклами – через синю кнопку під вашими постами. Якщо у вас такої кнопки немає, необхідно в налаштуваннях Instagram перевести ваш обліковий запис з особистого на бізнес формат.
Другий варіант – через бізнес-менеджер Facebook. Саме цей варіант я рекомендую, він дозволяє робити більш гнучкі налаштування реклами, що як наслідок впливає на кінцеву ціну залучення клієнта.
Як залучити клієнтів до перманентного макіяжу?
Найпоширенішим помилкою під час роботи з таргетированной рекламою є важливість виставлених інтересів. Насправді 80% успіху рекламної кампанії – це контент у вашому профілі. Чим якісніший контент, фото, опис під фото, активність вашого профілю в сторіс, якість самих робіт, тим вище % людей, які запишуться. Тому вистачить ламати собі голову, думати, де знайти клієнтів на брови і шукати “Платоспроможну аудиторію”. Це все міф несумлінних маркетологів. Платоспроможну аудиторію можна залучити лише якісним обліковим записом.
Ми рекомендуємо працювати з широким охопленням. Якщо при виборі статі та віку в налаштуваннях у вас виходить не більше 500 тис. охоплень, можна зовсім не виставляти інтересів. Алгоритму Facebook легше працювати саме з великими охопленнями – так алгоритм швидше розуміє хто ваш потенційний клієнт.
Умовно безплатне джерело - сайти-агрегатори
Це сайти, на які ви можете розмістити свою анкету, оформити її та отримувати дзвінки та заявки. Такі сайти зазвичай отримують великий обсяг відвідуваності з пошукових систем Google і Яндекс. Тому варто відбирати агрегатора саме за цим параметром. Щоб зрозуміти, який агрегатор підійде саме вам, рекомендую ввести в пошукову систему кілька ключових слів, пов'язаних із вашою діяльністю + місто (приклад таких ключових слів наведено на початку статті).
Важливо, щоб за цими ключовими запитами ви знаходили агрегатори в ТОП-5 видачі, за винятком контекстної реклами. Інакше шанс, що з таким агрегатором ви отримаєте клієнта, дорівнює нулю.
Більшість агрегаторів мають платні тарифи, які дозволяють піднятися у списку вище за інших учасників. Наприклад, на сайті Barb.ru або .ua такі учасники виділені синім кольором та мають статус PRO. Ваша позиція у списку майстрів безпосередньо впливає на те, скільки потенційних клієнтів побачить вашу анкету. Тому найкраще купувати платні акаунти, тому що у безплатниих варіантах ви, найімовірніше, будете в самому кінці списку майстрів і не факт, що хтось листає сторінку до вашої анкети. Винятком може бути невеликі міста, де конкуренція серед майстрів дуже низька. Також у деяких агрегаторах безплатний тариф надає обмежений функціонал. Наприклад, ви не зможете залишати посилання на свої соцмережі або буде обмежена кількість переглядів номера телефону. У деяких агрегаторах взагалі недоступна безплатна публікація.
При питанні, як розкрутити майстри перманентного макіяжу, ми рекомендуємо звернути увагу на наступні агрегаторні сайти.
- Barb.
- Зоона.
- Elmy.
- 2Gis.
- Яндекс Послуги.
- YouDo.
- Profi.ru
Сюди ж можна віднести та трохи інше джерело умовно безплатної реклами - Дошки оголошень, де також актуальним є попит на перманентний макіяж. Вони мають багато трафіку з пошукових мереж та потенційно можуть привести вам клієнта. В основному це Авіто в Росії та OLX в Україні. На таких сайтах чудово виходить шукати моделей, які шукають де б зробити подешевше. Якщо у вас прайс вищий за середній, то розміщувати на дошках немає сенсу. Як і в агрегаторах послуг є як платне, так і безплатне розміщення.
Google та Яндекс карти. Відмінне та повністю безплатне джерело залучення клієнта
В обов'язковому порядку рекомендуємо зареєструватися у сервісах.
За допомогою Google карти ви зможете показуватися відразу під першими чотирма оголошеннями контекстної реклами. Тим самим отримувати дуже великі охоплення потенційних клієнтів. Рекомендуємо після підтвердження та проходження модерації вашої організації максимально детально заповнити ваш профіль, додати логотип та обкладинку, завантажити ваше портфоліо, фото салону, ваші фото, додати текстовий опис компанії. Також попросіть ваших клієнтів залишити перші відгуки. Перші відгуки можна отримати, попросивши друзів чи рідних. Відгуки впливають на рейтинг вашої компанії та, як наслідок, місце вашої картки у видачі пошукових систем.
Наступне джерело – SEO
Це джерело в пошукових системах Google та Yandex, яке також допоможе знайти клієнтів на послуги.
Простими словами SEO – всі сайти, які одразу йдуть під платною контекстною рекламою. Причому ефект від SEO отримують, в основному, лише ті сайти, що знаходяться в ТОП-3 видачі відразу після видачі контекстної реклами. Всі інші сайти отримують жалюгідні малюки відвідуваності.
У SEO-видачі майже немає випадкових сайтів. Це сайти, які на думку пошукових систем найякісніші у всіх сенсах цього слова. Раніше це джерело могло приносити багато клієнтів, але в останні пару років першість перейшла до Instagram і значущість SEO різко знизилася.
Щоб потрапити в ТОП SEO, потрібен приблизно рік просування або більше, ціна просування у спеціаліста на місяць - 200-600 $. Результат у цьому джерелі ніхто не може гарантувати. До того ж під SEO повинен бути дуже грамотний сайт, не підійде лендинг, зроблений на Тільді. Ціна хорошого сайту, який реально просунутиме в пошуковій системі - 2000 - 4000$.
Сайт за 200$
Сайт за 1200$
Тому це джерело залучення клієнтів я настійно не рекомендую використовувати у 2021 році.
Окремим відгалуження SEO є контент-маркетинг. Це тема окремої статті. Простіше кажуть, це просування послуг перманентного макіяжу за допомогою профільних статей. Здійснювати такий спосіб просування можна через сайт або через функціонал Яндекс.Дзен або порталу https://medium.com/. Такий вид просування може залучити багато цільового трафіку, але ваш ступінь залучення має бути дуже високий, адже кожну статтю потрібно опрацьовувати з копірайтером і вашого особистого часу цей інструмент забере дуже багато. Джерело умовно безплатне, оплата можлива тільки копірайтеру. Саме розміщення безплатне.
YouTube
Це безкоштовне джерело залучення клієнтів, з яким може впоратися навіть майстер татуажу-початківець, максимально схожий з контент-маркетингом. Тільки замість статей публікується відео. Найголовніший спосіб просування в Ютубі – якісний, цікавий контент та частота випуску нових відео. За допомогою цього джерела ви можете отримувати велику кількість лояльних клієнтів, які за якістю, напевно, можна порівняти з офлайн-методом сарафанного радіо.
З мінусів – не миттєвий ефект. Відчутний результат, як правило, настає не раніше, ніж за півроку активного випуску відео.
Також має значення відгуки під відео, які також набивають популярність відео та допомагають потенційним клієнтам обмінюватися інформацією між собою. Для отримання перших відгуків можна просити клієнтів про це або ж звернутися до рідних та близьких.
Під відео на Ютубі рекомендуємо писати оглядовий текст із включенням ключових слів, актуальних під бізнес та регіон. Вони допоможуть користувачеві шукати тематичне відео в сервісі, що підвищує можливість відображення саме вашого відео під час пошуку.
Підіб'ємо підсумки
Існує безліч варіантів, як знайти клієнтів майстру перманентного макіяжу. Ми перерахували найходовіші, вказавши на їхню актуальність.
Рекомендуємо спробувати всі варіанти, особливо сервіси карт на Google та Yandex залежно від регіону проживання (в Україні популярніший Google, в Росії - Яндекс).
Кожен метод реклами перманентного макіяжу вимагає щонайменше багато часу для якісного використання. Як максимум фінансові інвестиції. Але при правильному підході та виконанні всіх вимог практично кожен вищезазначений спосіб принесе ефективність.